Ніколи так не маскуйте пікап: 3 помилки, що коштують авто і життя на фронті

Ніколи так не маскуйте пікап: головні помилки на фронті
Неправильне маскування пікапа – гарантована втрата техніки. Це не перебільшення, а реалії сучасної війни. Тому варто детально розібратись, як не маскувати пікап та уникнути помилок. Якщо автомобіль залишає тепловий або візуальний слід, він стає легкою мішенню для дронів, артилерії чи авіації. Маскування має працювати комплексно, а не створювати ілюзію безпеки.
Основні помилки маскування авто
Маскування пікапа – це не лише питання зовнішнього вигляду. Важливо враховувати, як автомобіль «бачить» дрон, тепловізор або навіть супутник. На особливу увагу заслуговують такі нюанси:
- продумані технічні характеристики;
- можливість маскування теплового сліду від капота та коліс;
- індивідуальний підхід до виготовлення маскувальних засобів з урахуванням особливостей конкретного авто;
- легкість і швидкість кріплення;
- надійність кріплення матеріалів;
- підбір оптимального способу маскування;
- регулярна перевірка маскувальних засобів.
Водночас варто детально розглянути найчастіші помилки маскування авто. Ця інформація може допомогти зберегти техніку та життя екіпажу.
Сітка, яка не приховує від тепловізора
Проста сітка може замаскувати авто лише візуально. Якщо для виявлення пікапа використовується тепловізор і автомобіль замаскований у такий спосіб, ворог з легкістю знайде його. На екрані тепловізора авто світиться яскравою плямою.
Цілісний силует, що легко ідентифікується дроном
Навіть під накриттям зберігається чітка форма автомобіля. Оператор дрона бачить прямокутний корпус і розуміє, що це техніка, а не природний об’єкт.
Ненадійність сітки – сповзання, провисання, демаскування
Будь-який рух або вітер здатні зняти імпровізовану «маску». Сповзання чи провисання сітки та демаскування техніки підвищує ризик її ураження. Це один із яскравих прикладів того, як не маскувати пікап. Сітку можна розглядати лише як тимчасовий маскувальний засіб.
Як тепловізор бачить автомобіль?
Аби знизити видимість транспортного засобу, потрібно розібратись, як саме тепловізор може його «побачити».
Інфрачервоне випромінювання автомобіля
Двигун, вихлопна система, гальма та навіть розігріті колеса – усе це джерела тепла. Тепловізор працює на контрасті та миттєво «знімає» їх.
Тепловий силует техніки вночі
У темряві автомобіль має вигляд яскравої плями на холодному фоні. Чим довше він працював перед зупинкою, тим інтенсивніше світиться в тепловізорі. Тому до маскування техніки потрібно підходити відповідально. Додатково варто використовувати чохол на Старлінк. У нас є маскувальні засоби на різні моделі автомобільних Старлінків.
Чому фарба та тканина не рятують?
Фарба може зливатися з ландшафтом удень, проте не здатна блокувати тепло. Нерідко пікапи накривають тканиною. Це ще гірше, бо вона утримує тепло всередині. Машина «світиться» ще яскравіше. Набагато дієвішим є маскування антидрон SASS Military.
Чому демаскування небезпечне?
Помилки маскування авто можуть призвести до втрат, тому вкрай важливо запобігти хибним рішенням. Демаскування техніки недопустиме.
Приклади втрат техніки через неправильне маскування
На фронті фіксували численні випадки, коли пікапи під «зеленою сіткою» були виявлені дронами та знищені високоточними ударами. Іноді на це йшло кілька хвилин.
Демаскування = ризик для життя екіпажу
Разом із технікою гинуть люди. Екіпаж майже не має шансів врятуватися, якщо автомобіль стає видимим для дрона-камікадзе чи артилерії.
Дрон ідентифікує ціль навіть під сіткою
Один із прикладів того, як не маскувати пікап, – це використання неякісних матеріалів. Багато сучасних дронів мають комбіновану оптику, а саме денну камеру та тепловізор. Відповідно, накрита звичайною тканиною машина все одно може бути виявлена.
Правильне маскування техніки – рішення МКС
Мобільна камуфляжна система «Луска» – це інноваційна розробка SASS Military. З нею забезпечене максимальне зниження видимості техніки в будь-яких умовах.
Тепловий бар’єр для дронів
МКС (мобільна камуфляжна система) створена спеціально для фронту. Вона працює не лише як візуальна «маска». Це дієвий тепловий бар’єр для дронів.
«Зламаний силует» як захист від виявлення
Вкрай важливо розбити чіткі лінії автомобіля. У такому випадку він стає візуально схожий на нерівний природний об’єкт.
Комплексне маскування транспорту: результати фронтових тестів
Польові випробування МКС показали, що техніка зливається з місцевістю. Водночас тепловізор відображає лише нечіткі плями. Їхскладно впевнено ідентифікувати як ціль.
FAQ
Чи підходять цивільні матеріали для маскування пікапа?
Підходять лише для візуального маскування, та не антитепловізорного. Вони не створюють тепловий бар’єр.
Як часто потрібно перевіряти ефективність маскування?
Щодня. Погіршити захист техніки від БПЛА можуть погодні умови та пил, навіть переміщення транспортного засобу.
Чи можна комбінувати різні типи маскування?
Так. Маскувальні системи будуть більш дієвими під час використання з антитепловізійними чохлами для Starlink і РЕБами. Додатково застосовуються якісні сітки. Іноді корисними будуть навіть природні матеріали, такі як гілки та листя.
Які є польові тести для перевірки теплового бар’єра?
Під час перевірки маскування обов’язково дивляться через тепловізор. Так найкраще видно, як тепловізор і автомобіль взаємодіють у темряві.


